torsdag 5 mars 2009

Garnpaletten


Garner i underbara färger från Garnpaletten, som Rachel Flodin färgar i härliga nyanser och färgskiftningar. Garnerna finns i tre olika kvalitéter:

1 trådigt svenskt ullgarn:
( 600 m / 100 gr ) passar till spetssjalar. En härva räcker till en stor sjal.

Pris: 120 kr/härva

2 trådigt svenskt ullgarn:
( 300 m / 100 gr ) passar till vantar, mössor, lite tjockare halsdukar.Går utmärkt att tova i t ex väskor mm.

Pris: 120 kr/härva

Höglandsull från Peru:
( 600 m / 100 gr ) Ett underbart mjukt garn med härlig lyster som påminner om merinoull. Passar till sjalar, muddar och tröjor mm.

Pris: 160 kr/härva

3 kommentarer:

  1. Tänk att nu bor jag på fel ställe igen!!!! Det är kul att se att du är på G igen.

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Jag blir lite sugen på ett besök 14:e eller 15:e när du har öppet, men jag hittar ingen info om var Garnebo ligger. Har varit hos dig när du hade Garnhärvan. Är det en hemlis var Garnebo är??!!

    SvaraRadera
  3. Nej, det är ingen hemlighet. Jag kommer att lägga ut en vägbeskrivning och kontaktuppgifter. GArnebo ligger inte i samma lokaler som GArnhärvan utan en liten därifrån i ett separat hus på tomten där jag bor. Välkommen och hoppas att vi ses.
    /annette

    SvaraRadera